Avondvierdaagse - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Yalou Heijden - WaarBenJij.nu Avondvierdaagse - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Yalou Heijden - WaarBenJij.nu

Avondvierdaagse

Door: Yalou van der Heijden

Blijf op de hoogte en volg Yalou

26 Februari 2014 | Frankrijk, Parijs

Wat een dag. Wat een planning. En wat liep dat op niks uit haha.
We waren zo moe dat we tot half 10 hebben geslapen. Voor we waren opgestaan, gedoucht hadden en een supermarkt hadden gevonden voor een ontbijt was het al na 12e voor we naar het centrum van Parijs gingen.

Eenmaal in de metro ging het al mis. Het zwartrijden ging niet zoals gepland en we kregen een boete :/ oeps. Was het deze keer toch goedkoper geweest om gewoon een kaartje te kopen.
Maar goed. We vervolgde onze weg naar Centre Pompidou. Helaas was dat museum op dinsdag gesloten, dus konden we meteen omkeren en opnieuw met de metro naar de volgende bezienswaardigheid: Le Sainte Chappelle (?) een klein kerkje, met prachtige glas in lood ramen, ingebouwd tussen het gerechtsgebouw van Parijs en de Congergerie, waar we ook nog een kijkje gingen nemen.

Inmiddels was het alweer half drie en we moesten nog taart eten, want mijn tante was jarig. Dus dat gingen we doen. Met een pot thee, want ik Parijs doen ze niet aan kopjes! Goede zaak.

1,5 uur later gingen we door naar La Notre Damme. Wat blijft dat een mooie kerk zeg!

Op de planning voor die dag stond de catacombes de paris ook nog, helaas was die om vijf uur gesloten, dus het had niet heel veel zin om daar nog naartoe te gaan.
We gingen opzoek naar de Montparnasse. Een toren met 59 verdiepingen, waar je over heel Parijs kan uitkijken. Eenmaal boven moest je daar een kaartje voor hebben, die je beneden moest kopen. De medewerker die dat daarboven tegen ons zei, raadde ons aan om 's avonds terug te komen, want dan was het veel mooier. Dus dat was ons plan.
We gingen eerst naar de Eiffeltoren om daar in de buurt iets te eten en daarna gingen we terug naar de Montparnasse. inmiddels al 9 uur- half 10 en was het Montparnasse gesloten.. Dus wij stonden daar een beetje verbaast, omdat ze ons eerst hadden aangeraden s'avonds terug te komen. Beetje miscommunicatie in het Frans denk ik.
Vervolgens gingen we een poging doen om terug te komen bij onze slaapplek. De trein die vlak voor het huis stopte bleek al niet meer te rijden. Dus na wat aanwijzingen van een behulpzame man op het station, hebben we de goede metro gevonden, waarna we nog een heel stuk moesten lopen. Gelukkig was dat minder ver dan eergisteren, want we wisten nu de goede straat.

Een stuk minder gedaan dan we wilden, maar het was wel heel gezellig (: vandaag proberen of we wel alles kunnen zien wat op de planning staat + de overgebleven dingen van gister! Au revoir.