Paris baby! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Yalou Heijden - WaarBenJij.nu Paris baby! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Yalou Heijden - WaarBenJij.nu

Paris baby!

Door: Yalou

Blijf op de hoogte en volg Yalou

18 Februari 2013 | Frankrijk, Parijs

04:25. Veel te vroeg ging die wekker vanochtend. Maar wel met een leuk vooruitzicht! 5 uur later zouden we namelijk met de Thalys aankomen in hartje Parijs.
En dat deden we, zo ongeveer. Met twintig minuten vertraging waren we rond tienen op Gare du Nored. En toen? Ja dat wisten we ook niet.. (Goede planning alles!!) We kwamen er achter dat het Sacre Coeur dicht bij was en besloten daar dus heen te gaan. Met onze backpacks op de rug werden we nog aangesproken door twee Chinezen, of we wisten waar die kerk was. Een paar minuten daarvoor had ik net op m'n beste Frans gevraagd waar we heen moesten dus we konden ze wel helpen.
Na driehonderd traptreden (ofzo) beklommen te hebben, konden we van het adembenemende uitzicht genieten. En na een
Rondje door de kerk gelopen te hebben kwamen we er achter dat onze tassen wel erg zwaar waren, helemaal als we er nog heel de dag mee moesten.. Dus wij weet terug naar het station om onze backpacks te dumpen en daarna weer even vrolijk terug naar het Sacre Coeur en place du tetre (ja ja, we hebben wat kilometers afgelegd) na een tijdje rondgelopen te hebben door de wijk, hadden we het wel weer gezien.
We gingen de metro's bewonderen opweg naar le Cimétaire de père lachais. Wat een graven! :o zo groot, zo veel en zo apart!
Na wat uur op het kerkhof rondgezworven te hebben deden we een poging om terug te komen bij Gare du Nored, waar onze spullen nog opgeborgen lagen. Na het avondeten zijn ze gaan ophalen en begonnen we aan onze trip naar Houilles, onze slaapplek. Een heel gedoe omdat we niks snapte van de treinen.. Gelukkig waren er aardige mensen die je niet voor de grap de verkeerde kant op wijzen, maar lief met je mee lopen en zorgt dat je in de goede trein zit!
En na wat zoeken hebben we onze kamer dan ook gevonden. We hebben kennis gemaakt met Laurent, de meneer waar we een kamer van huren. Super mooi huis en een heerlijk bed, waar we nu lekker in gaan slapen. We zijn kapot..
A demain!

  • 19 Februari 2013 - 07:31

    Denise:

    Hoi Yalou en Jasper,

    Dat was een drukke eerste dag, leuke foto en ik zag dat de zon schijnt, dus wat willen jullie nog meer.
    Leuk verslag ik kijk al uit naar het volgende verslag. heeel veeeeeeel plezier vandaag.
    Lopen is goed voor jullie.
    xxxx mama

  • 19 Februari 2013 - 14:08

    Mama L:

    Hoi Jasper en Yalou,

    Wat leuk om iets van jullie te horen en te lezen.
    Jullie maken wel veel mee, wordt er vandaag weer veel gelopen en bekeken?
    Vandaag al de eiffeltoren beklommen en de beroemde boottocht over de Seine gemaakt?
    Hopelijk hebben jullie nog steeds lekker weer en komt er nog geen water uit de lucht vallen.

    Heel veel plezier nog, lieve groet, mama L

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yalou

Hi allemaal, Mijn naam is Yalou van der Heijden en al sinds ik een klein meisje was droom ik ervan om op wereldreis te gaan! In oktober ga ik beginnen met mijn 'grote reis': een half jaar backpacken en vrijwilligerswerk doen in Azië! De afgelopen jaren heb ik ook al van een aantal mooie landen mogen genieten, bij een aantal heb ik reisverslagen geschreven die op deze site te vinden zijn. Mijn plan is om vanaf nu bij iedere reis te schrijven, omdat ik het zelf leuk vind, maar ook omdat ik veel positieve reacties van het thuisfront krijg! xox

Actief sinds 10 Sept. 2012
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 12274

Voorgaande reizen:

05 Juli 2014 - 14 Juli 2014

Marokko!

24 Februari 2014 - 26 Februari 2014

Paris!

27 Februari 2013 - 03 Maart 2013

Comenius Project, Duitsland

18 Februari 2013 - 21 Februari 2013

Parijs.

26 September 2012 - 30 September 2012

Comenius Project, Turkije.

Landen bezocht: