Zwartrijden en de Eiffeltoren - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Yalou Heijden - WaarBenJij.nu Zwartrijden en de Eiffeltoren - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Yalou Heijden - WaarBenJij.nu

Zwartrijden en de Eiffeltoren

Door: Yalou

Blijf op de hoogte en volg Yalou

19 Februari 2013 | Frankrijk, Parijs

Wakker worden in een vreemd huis. Nog steeds moe als die loeiende telefoon van Jasper, die als wekker dient.. --', begint met zingen. Na een snelle douche zijn we opzoek gegaan naar een bakker. Om vervolgens bij de Arc de Triomphe te komen.
Inmiddels zijn we super goed geworden in zwart rijden. Niet zo moeilijk in Parijs, mits je goed kan klimmen. Gister hadden we een carnet gekocht, een boekje met tien ritten kaartjes. Na twee dagen zijn er slechtst drie van gebruikt..
Bij de Arc de Triomphe wilde we ook geen geld betalen, dus na wat overleg met Italianen speelde zij onze begeleiders en konden we gratis maar boven.
Na een hele boel foto's gemaakt te hebben en het ontbijt achter de kiezen, gingen we richting de Eiffeltoren.
Het was super mooi weer, uit de wind was het gewoon war
, dus besloten we een trip over de Seine te maken. Achter op het bootje was het helaas wel wat kouder, maar wel mooi! Vooral het Notre Dam, waar we morgen naartoe gaan.
Toen we weer aanmeetde hebben we nog vol bewondering hij de Eiffeltoren staan kijken, over hoe groot dat ding wel niet was, en over hoe lang de rij... 'S avonds, na de vieze maaltijd, waar we het verder maar niet mee over zullen hebben, gingen we de eiffeltoren beklimmen. Het was donker, nog mooier én de rij was helemaal weg. We konden meteen de 670 trappen omhoog. Jaja we hebben ze geteld. Speciaal voor m'n moeder, omdat toen ik nog klein(er) was we misgeteld hadden.. Het uitzicht was schitterend. Ook al waren het maar tig lampjes in de gebouwen, als je er over na ging denken.. Maar mooi was het zeker!

Inmiddels zitten we in de trein opweg naar onze slaapplek. Een hele opgave. De metro's in Parijs zelf snappen we ondertussen, maar de treinen..! :o
Très difficile! We zullen het de komende sagen maar telkens wee opnieuw gaan vragen denk ik. Het is wel leuk. Vraag je in het Frans waar we heen moeten, heel antwoord, lopen we in de richting waar naartoe gewezen wordt, Jasper: 'snap je het?' -"nee" maar we komen er wel..
Stukje bij beetje wordt alles duidelijker. (:

Bon nuit à tour la monde.

  • 20 Februari 2013 - 09:34

    Denise:

    Hee goedemorgen zwart rijders, pas op hoor! haha.
    Jullie hebben het naar jullie zin he, leuke verslagen hoor en dat op je mobiel.
    Geniet ervan vandaag bij de Notre Dame! en de rest natuurlijk.
    Gelukkig is het mooi weer.
    xxx

  • 20 Februari 2013 - 13:59

    Rinusjan:

    Van wie heb je dat toch dat zwart rijden e.d.??? Geniet ervan meid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yalou

Hi allemaal, Mijn naam is Yalou van der Heijden en al sinds ik een klein meisje was droom ik ervan om op wereldreis te gaan! In oktober ga ik beginnen met mijn 'grote reis': een half jaar backpacken en vrijwilligerswerk doen in Azië! De afgelopen jaren heb ik ook al van een aantal mooie landen mogen genieten, bij een aantal heb ik reisverslagen geschreven die op deze site te vinden zijn. Mijn plan is om vanaf nu bij iedere reis te schrijven, omdat ik het zelf leuk vind, maar ook omdat ik veel positieve reacties van het thuisfront krijg! xox

Actief sinds 10 Sept. 2012
Verslag gelezen: 654
Totaal aantal bezoekers 12276

Voorgaande reizen:

05 Juli 2014 - 14 Juli 2014

Marokko!

24 Februari 2014 - 26 Februari 2014

Paris!

27 Februari 2013 - 03 Maart 2013

Comenius Project, Duitsland

18 Februari 2013 - 21 Februari 2013

Parijs.

26 September 2012 - 30 September 2012

Comenius Project, Turkije.

Landen bezocht: