Au revoir Paris! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Yalou Heijden - WaarBenJij.nu Au revoir Paris! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Yalou Heijden - WaarBenJij.nu

Au revoir Paris!

Door: Yalou

Blijf op de hoogte en volg Yalou

21 Februari 2013 | Nederland, Amsterdam

Hier lig ik dan, languit op een tafel van een gesloten Starbucks winkel, ons laatste verslag uit Parijs te schrijven. Wat een dramatische openingszin haha. We hebben net ergens pizza gegeten wat niet echt waanzinnig was, maar goed, we hadden eindelijk een restaurantje gevonden waar de prijzen beneden de 20 euro waren. Dit zal wel het dure gedeelte van Parijs zijn.
We zitten (liggen) nu in een winkelcentrum waar het lekker warm is <3 hierbuiten hadden we de bus al gespot die ons over een uur weer naar Amsterdam brengt. Helaas.

Vanochtend ging om 8 uur weer de wekker, na een snelle douche en onze tassen te hebben gepakt gingen we opweg naar het Louvre. Jasper had er totaal geen zin in, kunst, groot en nog meer kunst. Niet zijn ding.. Uiteindelijk hebben we het toch heel erg naar onze zin gehad, niet omdat de kunst ons nou zo aansprak, maar door de leuke foto's die we hebben genomen. Lees: de standbeelden na doen qua pose en jezelf belachelijk maken.

Na zo'n anderhalf à twee uur hadden we het wel weer gezien en wilde ik naar t volgende museum: musée d'Orsay. Ook hier had Jasper super veel zin in haha, dus we gingen eerst ergens wat drinken.

Onderweg naar musée d'Orsay hadden we een nieuwe bezigheid ontdekt. Een steen. Niet zomaar een een steen, nee, Jacque de steen. Om en om schopte we Jacque vooruit. Meer dan een uur hielden we dit vol, toen waren we bij het museum haha. We hebben nog een stukje gefilmd. "La vie de Jacque du steen" hoogtepuntje van Parijs dit! Die gene die dit nu leest zal wel denken.. Maar wij hebben er de grootste lol mee gehad.

Eenmaal binnen in musée d'Orsay gingen we opzoek naar het schilderij dat ik graag wilde zien. Helaas niet gevonden.. Maar het was wel mooi, en ook weer zeer grappig met al Jasper's commentaar.

Inmiddels was het al weer half 6 en gingen we maar naar Houille om onze tassen op te halen. Nog even wen briefje achtergelaten voor Laurent, om te bedanken voor de gastvrijheid, ookal hebben we hem maar een keertje gezien. Z'n huis was heel mooi en we konden ook van alles gebruik maken dus dat was fijn.

En nu zitten we op de bus te wachten. Jasper met z'n bier en ik met m'n mobiel om een verslag te schrijven. Zo maar eens naar de bus lopen. En dan au revoir Paris.

Het waren vier toffe daagjes, heel veel gelachen, heel veel gezien en heel veel genoten.

À bien tôt Paris.
(Inmiddels weer in Nederland, had geen internet. Het is half 6, over anderhalf uur zijn we in Amsterdam. Welterusten!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yalou

Hi allemaal, Mijn naam is Yalou van der Heijden en al sinds ik een klein meisje was droom ik ervan om op wereldreis te gaan! In oktober ga ik beginnen met mijn 'grote reis': een half jaar backpacken en vrijwilligerswerk doen in Azië! De afgelopen jaren heb ik ook al van een aantal mooie landen mogen genieten, bij een aantal heb ik reisverslagen geschreven die op deze site te vinden zijn. Mijn plan is om vanaf nu bij iedere reis te schrijven, omdat ik het zelf leuk vind, maar ook omdat ik veel positieve reacties van het thuisfront krijg! xox

Actief sinds 10 Sept. 2012
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 12273

Voorgaande reizen:

05 Juli 2014 - 14 Juli 2014

Marokko!

24 Februari 2014 - 26 Februari 2014

Paris!

27 Februari 2013 - 03 Maart 2013

Comenius Project, Duitsland

18 Februari 2013 - 21 Februari 2013

Parijs.

26 September 2012 - 30 September 2012

Comenius Project, Turkije.

Landen bezocht: