Bonjour Paris! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Yalou Heijden - WaarBenJij.nu Bonjour Paris! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Yalou Heijden - WaarBenJij.nu

Bonjour Paris!

Door: Yalou van der Heijden

Blijf op de hoogte en volg Yalou

24 Februari 2014 | Frankrijk, Parijs

Afgelopen zomer ging ik met de bus naar Londen, s'nachts. Want dan kon ik lekker slapen.. Althans, dat dacht ik. Eenmaal aangekomen in Londen besloot ik dat dat de laatste keer s'nachts in een bus zou zijn.
Een paar maanden later zat ik ,vannacht, toch weer in een nachtbus, samen met Valentijn. Dat zou wel fijn zijn dacht wij, want dan hadden we vervolgens nog de hele dag in Parijs.

Na last minut nog het adres van de opstap plaats gevonden te hebben (ja, we stonden bijna bij de verkeerde busmaatschappij..) vertrok gister avond om 11 uur onze bus. 6.5 uur later waren we in Parijs. Van die 6.5 hebben we er hooguit 2 geslapen, dus we waren gesloopt.

Eenmaal in Parijs gingen we opzoek naar Gare Du Nord, om onze tassen in een locker te dumpen. Zoeken zoeken zoeken, maar uiteindelijk hebben we alles wel gevonden!

Bij het Sacre-Coeur hebben we ontbeten, met een mooi uitzicht over het langzaam ontwakende Parijs. De zon brak door, en uit de wind was het prachtig weer! Vanaf het Sacre-Coeur zijn we via place du tetre en het museum van Salvador Dali op een typisch Frans (ja, wat wil je anders in Parijs zullen jullie je wel afvragen..) terrasje beland. In de zon, spelende accordeonist op de achtergrond, heerlijk.
Vervolgens zijn we doorgelopen naar Le Moulin Rouge en museé de l'érotique. Ja, het was heel lachwekkend. Ik zal als we weer thuis zijn wel wat foto's online zetten ;)

S'avonds gingen we eten bij Le Bouillion Chartier. Op aanraden van mijn docente Frans. Een heel sfeervol restaurant, het eten viel alleen een beetje tegen. Daarna kwam de moeilijkste opgave van de dag: onze slaapplek vinden. Na 2,5 uur was het ons gelukt. We zaten op een gegeven moment op boulevard Victor Hugo ipv rue Victor Hugo. We hebben wat kilometers gemaakt hoor.. Uiteindelijk toch ons onderkomen gevonden. Een hele mooie kamer, die we huren bij een man die mij doet denken aan m'n oom. (Overal Boeddha's, wierook, etc (: )

Zoals jullie misschien al raden, wij zijn gesloopt en vinden het bed hemels!

Bon nuit à tout le monde

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yalou

Hi allemaal, Mijn naam is Yalou van der Heijden en al sinds ik een klein meisje was droom ik ervan om op wereldreis te gaan! In oktober ga ik beginnen met mijn 'grote reis': een half jaar backpacken en vrijwilligerswerk doen in Azië! De afgelopen jaren heb ik ook al van een aantal mooie landen mogen genieten, bij een aantal heb ik reisverslagen geschreven die op deze site te vinden zijn. Mijn plan is om vanaf nu bij iedere reis te schrijven, omdat ik het zelf leuk vind, maar ook omdat ik veel positieve reacties van het thuisfront krijg! xox

Actief sinds 10 Sept. 2012
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 12299

Voorgaande reizen:

05 Juli 2014 - 14 Juli 2014

Marokko!

24 Februari 2014 - 26 Februari 2014

Paris!

27 Februari 2013 - 03 Maart 2013

Comenius Project, Duitsland

18 Februari 2013 - 21 Februari 2013

Parijs.

26 September 2012 - 30 September 2012

Comenius Project, Turkije.

Landen bezocht: