we hate you welcome. - Reisverslag uit Garmisch-Partenkirchen, Duitsland van Yalou Heijden - WaarBenJij.nu we hate you welcome. - Reisverslag uit Garmisch-Partenkirchen, Duitsland van Yalou Heijden - WaarBenJij.nu

we hate you welcome.

Door: Yalou

Blijf op de hoogte en volg Yalou

28 Februari 2013 | Duitsland, Garmisch-Partenkirchen

We hate you welcome. Eindelijk een goede grap van Smit. Geen uitleg nodig.

Gister avond werden we gewekt door meneer Smit die onze kamer in kwam stormen om kwart over elf/half twaalf. Ze waren al een half uur aan het wachten bij de ingang tot we thuis kwamen, want om elf uur moesten deze kindjes binnen zijn. Alleen om negen uur zaten we allemaal al op onze kamer..

Om 7 uur ging de eerste wekker in onze kamer een rond half 8 kwamen we allemaal zo'n beetje in actie. Na het ontbijt zijn we naar de school hier 3 minuten verderop gelopen, waar we welkom werden geheten door de directeur. In het duits aber natürlich, want aanpassen doen ze hier niet veel.. Maargoed, toen dat klaar was zijn we naar de presentatie zaal gegaan. Heel groot, meer dan 200 stoelen zonder klaar voor de presentatie van die avond.
We begonnen met voorbereiden, uitzoeken welke vragen van de enquête we gingen gebruiken en de powerpoint daarop aanpassen. Niet veel werk, dus we waren op een gegeven moment aardig verdeeld.
Na zo'n twee uur buiten gezond (jaja, heerlijk weer vandaag) kwam ons middageten: pizza.

Na de middag gingen we een doorloop doen met de Duitsers en Italianen erbij, het leek kortom nergens op. Maar goed.
Na een snelle doorloop kregen we geld mee om te eten en mochten we op pad. We besloten naar de Lidl te gaan om benodigheden te kopen om zelf te gaan koken: Spaghetti. We hadden een hele kar vol, veel spaghetti, veel saus, sla, groente, appels, wijn, toetjes en koek. En met meer dan de helft van het geld over keerde we terug naar ons mooie appartementje waar we gingen koken.
Met zn 13e om een kleine tafel, zaten we lekker knus. Ook Ari-Wim kwamen nog wat eten bietsen. En na een snelle afwas gingen we weer naar school om het hele project te presenteren.

De directeur begon weer met een super langdradige speech gevolgd door de lerares van de Duitsers. In het Duits uiteraard dus er was geen woord van te verstaan. Na deze langdradige speeches kwam ook nog de Italiaanse leraar met een duits verhaal waarin iedereen 100 keer bedankt werd, en daarna kwam onze Smit. Een held. Te grappig hoe onze school gepresenteerd werd. Niet uit te leggen, maar voor de mensen die meneer Smit kennen, op zn Smit's met zn humor erbij in het Engels. Vervolgens kwamen de Duitsers met filmpjes van het project en tussendoor speelde leerlingen wat op een accordeon en piano. Na onze presentatie, die veruit het beste was (A) kwamen de Italianen met een DUITS!!! toneelstuk.. alles in het Duits. zo zo fijn......... Het was wel grappig maar ik begreep er weinig van. Na alle presentaties kwam de 'afterparty' die niet echt een party was, dus wir machen party im unser hause. fantastisch Duits dit.. maar het is hier wel fijn. Wifi, dus iedereen zit met zn mobiel hahah en muziek. Zo lekker slapen en morgen de bergen in!

• 01 Maart 2013 - 08:01

Denise:

Haha Gute Morgen! Good Morning, nee gewoon goede morgen.
    Ik zei het toch, alles in Duits!
    Maar ja jullie hebben een leuke groep, dus vandaag weer gewoon heeeel veeel plezier.

Groetjes Mama ( ps knuffel van Sem )

Yalou

Hi allemaal, Mijn naam is Yalou van der Heijden en al sinds ik een klein meisje was droom ik ervan om op wereldreis te gaan! In oktober ga ik beginnen met mijn 'grote reis': een half jaar backpacken en vrijwilligerswerk doen in Azië! De afgelopen jaren heb ik ook al van een aantal mooie landen mogen genieten, bij een aantal heb ik reisverslagen geschreven die op deze site te vinden zijn. Mijn plan is om vanaf nu bij iedere reis te schrijven, omdat ik het zelf leuk vind, maar ook omdat ik veel positieve reacties van het thuisfront krijg! xox

Actief sinds 10 Sept. 2012