Zipfiebob, worldcup downhill woman en spierpijn. - Reisverslag uit Garmisch-Partenkirchen, Duitsland van Yalou Heijden - WaarBenJij.nu Zipfiebob, worldcup downhill woman en spierpijn. - Reisverslag uit Garmisch-Partenkirchen, Duitsland van Yalou Heijden - WaarBenJij.nu

Zipfiebob, worldcup downhill woman en spierpijn.

Door: Yalou

Blijf op de hoogte en volg Yalou

02 Maart 2013 | Duitsland, Garmisch-Partenkirchen

Vanochtend lekker wakker geworden met z'n alle op onze mega bank. Sliep niet verkeerd! Na het onbijt: brood met hagelslag (: zijn we met de bus naar een van de vele bergen hier verderop gegaan. De Italianen waren al naar huis kwamen we achter. Zonder Ciao te hebben gezegd.. Dus we waren met de Duitsers. Waar we er maar een van gesproken hebben.. De intergratie gaat goed! Maar de worldcup downhill woman was vet om te zien! Super gezellig sfeertje, normaal zie je het alleen op tv, maar erbij zijn is veel leuker! Een Amerikaanse was nog flink onderuit gegaan en moest worden afgevoerd met de helikopter.. Wel benieuwd hoe het met haar gaat eigenlijk. Als je met 116km/uur gemiddeld van zo'n berg afroutst komt sneeuw hard aan!

Na de huldiging zijn we weer terug gegaan naar ons huisje waar we zelf voor middageten moesten zorgen. Robin, Daisy, Anne, Annemiek en ik zijn lekker naar de subway gegaan. Eindelijk eens normaal een broodje tussen de middag ipv pizza of 'kebab'.

Om half 4 werden we door de Duitse leraren opgehaald om weer te gaan hiken. Het rodelen ging helaas niet door omdat het weer de afgelopen dagen zulk lekker is geweest, dat het sneeuw gesmolten was op de rodelbaan.
De klim naar de top duurde een uur en was vrij stijl en zwaar voor deze Nederlanders die niet hoger dan de kruisberg gewent zijn. We liepen over de rodelbaan naar boven, waar geen sneeuw lag zeiden ze.. Nou, er lag overal sneeuw op een maar een paar kleine stukjes na! Maarja, eenmaal boven was er een mooi uitzicht en gingen we eten. Denk je een lekkere pannenkoek te hebben besteld, is het gewoon een omelet. (Ben allergisch voor ei) gelukkig kreeg ik van iedereen een stuk worst dus m'n bord lag al weer snel vol.

De terugweg was het leukst van de hele dag!! Het was donker en super glad. We hadden een aantal plastic zakjes die we als slee gebruikte en kei hard naar beneden gingen! Onderweg vonden we nog een verloren rodelzitje dinges waar we verder mee naar beneden gingen. Heel grappig. Met pijnlijke, koude konten kwamen we beneden aan waarna we naar ons huisje zijn verkast en zo maar eens gaan beginnen met opruimen. Hard nodig..

Laatste avondje in ons appartementje, morgen naar München en daarna weer terug naar Nederland.

Slaap lekker alvast!

• 02 Maart 2013 - 22:03

Denise:

Hee rodelaars................pffff ben benieuwd hoe blauw je morgen bent.
    Heb stukje gezien op You Tube van Downhill woman garmisch ging erg hard.
    Weer veel meegemaakt en gezien vandaag.
    Geniet ervan morgen in Munchen en ik zie je/jullie op schiphol.

xxxxx

• 03 Maart 2013 - 01:14

Yvonne, Mama Van Lote:

Leuk om weer te lezen Yalou, al was ik een beetje laat deze keer, maar goed behalve door niet al
    te spectaculaire aansluiting en intergratie, hebben jullie het toch wel leuk daar bij onze oosterburen.
    Goede reis terug morgen en veel plezier in Munchen.
    (Kus voor Lotje want ikzie haar pas maandag)