IJs, blauweplekken en kots. Party machen. - Reisverslag uit Garmisch-Partenkirchen, Duitsland van Yalou Heijden - WaarBenJij.nu IJs, blauweplekken en kots. Party machen. - Reisverslag uit Garmisch-Partenkirchen, Duitsland van Yalou Heijden - WaarBenJij.nu

IJs, blauweplekken en kots. Party machen.

Door: Yalou

Blijf op de hoogte en volg Yalou

01 Maart 2013 | Duitsland, Garmisch-Partenkirchen

We zijn net terug gekomen van de ijshockey wedstrijd hier in de stad. Vraag me niet welk team er heeft gespeeld, want ik heb geen idee... We waren voor Blauw-Wit in ieder geval. Helaas verloren ze met 3-2, maar de wedstrijd was wel heel vet om te zien! Toffe sport is dat. De stemming zat er ook goed in. Het ene na het andere biertje werd achterover geslagen door de leraren en ook door enkele leerlingen. Het viel echter niet bij iedereen even goed... Toen we terug kwamen in ons mooie huisje lag Anne meteen kotsend op (Lotte's) bed. Heel fijn. Gelukkig kwam Ted optijd met een teiltje aan waar het meeste in terecht kwam... Lotje en ik hebben ondertussen wel de bank opgeëist om vanacht op de te bivakeren. De stemming zit er hier nu lekker in...

Over stemmingen gesproken; die van mij was gisteravond ook niet al te top. Toen wij rond een uur of twaalf wilde gaan slapen waren onze buren nog volop aan het feesten met harde muziek en schreeuwende dronken mensen. Het liefst wilde ik hun stereo het raam uit gooien, maarja... De volgende dag hebben ze wel heel wat klachten ontvangen, dus het gaat lekker.
Gelukkig hebben we ook heel veel leuke (nuchtere) dingen gedaan!
Vanochtend zijn we na het ontbijt samen met de Italianen gaan "hiken". Zo'n drie à vier uur hebben we door de kloof gelopen waar een rivier doorheen stroomde en waar heel veel bevoren was. Echt super mooi.
Nog als kleine kindjes met zn allen in de sneeuw gespeeld, waar je tot je knie in weg zakte. Na die wandeling hebben we nog even liggen zonnen in het Olymisch ski stadion, want het was vandaag super lekker weer!
Vervolgens hebben we onze tocht naar school vervolgd, waar ook de Duitsers zich aansloten bij de groep, voor het middageten: Turkse pizza en ook vegatarische kebab. (Lees: een broodje met alleen sla...)

Na het eten gingen we weer lekker zonnen, we komen misschien nog wel bruin terug! Haha. Ook zijn we vandaag gaan 'Eisstöksliesen', ofzo. Ik kan geen ringel s vinden op mn toetsenbord. Het was een soort curling zeiden ze. Maar het was eigenlijk gewoon jeu des boules op ijs. Wel lachen, maar niet als je het 2 uur speelt. Maar toch wel lol mee gehad. Ook voor de eerste keer ingedeeld met Duitsers en Italianen, dus de integratie is een beetje begonnen. Beter laat dan nooit ;)

Na het 'jeu des boulen' zijn we eten gaan halen: champignonnen- en tomatensoep met heel veel brood en we hebben ook hagelslag gevonden!
En wat we daarna hebben gedaan heb ik hier boven al verteld. Een ijshockey wedstrijd bijgewoond en nu zitten we lekker met zn alle in de woonkamer het programma voor morgen te bekijken.

Welterusten!

• 02 Maart 2013 - 09:05

Denise:

Hoi meiden en jongens,

Wat een overlevingstrip. Iedereen weeer nuchter? Gelukkig zien jullie ook veel mooie dingen.
    Ben benieuwd naar alle foto,s.